sunnuntai 6. heinäkuuta 2008

Päivitys! (ja näköjän vähän muistelua)

Eli kuulumisia. Jonkinmoisia sellaisia siis, varsinkin koska mun hevosostoksien sivut laahaa perässä jumalattomasti, samoin kuin kasvattien sivut.. eikä tämä viikonloppu helpottanut asiaa ollenkaan, koska en ole pahemmin koneella ehtinyt istuksimaan. Jos huomenna sais tehtyä taas muutamille ostoksille sivujakin.. Kuitenkin. Päivittelin eilen illalla ja tänään aamulla nopsaan hevosten kisakalenterit sekä lisäilin muutamia varsoja vanhempiensa sivuille. Totesin, että jotkut mun konit alkaa oleen jopa ällöttävän kisanneita. Täytynee vähän purkaa niiden kisakalentereita joskus jaksaessaan ja jättää vain sijoitukset sinne näkyville. Osa niistä "rakkaiksi" tulleista on menestynyt kivasti, osa taas ei. Jonka lisäksi olen ollut erittäin epäjärjestelmällinen kisojen keräämisessä - joskus kerään kaikki startit, toisella kertaa vain sijoituksia. Tämä vääristää jo itsessään hevosten kalentereita.

Toinen, missä olen huono, on jälkeläisten merkitseminen vanhempien sivuille, jonka lisäksi niitä vielä harvemmin muistan sinne laittaa, jos niitä sivuja ei ole minulle sähköpostilla ilmoitettu. En mä vain muista niitä jostain topikeista katsoa - toki itselle jäävät kasvatit löytyvät lähes poikkeuksetta vanhempiensa sivuilta, mutta tilausvarsojen yms. kohdalla tilanne onkin hieman synkempi. Tämä on yksi syy siihen, miksi olen niin pirun hyvä hukkaamaan joitain verilinjoja ja sitten vuoden-pari myöhemmin keplottelen jonkun ko. linjan yksilön eloon jatkamaan linjaa. Onneksi tämä on vain virtuaalista ja noin voi tehdä - ehkä olen huolellisempi sitten joskus, kun olen reaalielämässä kuuluisa ratsuponi/welsh/wpb/täysverikasvattaja. Pitäisin huolen, ettei joku hyvä suku jäisi pois jalostusohjelmasta ihan vain hajamielisyyden takia.

Noh. Niitä varsinaisia uutisia, mähän olen ostellut tässä kesällä aika paljon hevosia, ihan jokaista näistä yksilöistä en todellakaan lähde esittelemään - kaikilla näistä helmistä ei ole vielä edes sivuja. Tässä kuitenkin muutamia näistä uusista hevosista, joihin olen jo erittäin mieltynyt (+ pari vasta sivunsa saanutta kasvattia):
dhh-t. Aleida D - kun Sanna tarjosi minulle kasvattia tästä hienosta show-rodusta, en empinyt hetkeäkään! Jonka lisäksi rakastan noita tamman kuvia..
fell-o. Leonardo ROW - yksipolvisen suvun omaava, tuo uutta verta mein linjoihin, jonka lisäksi on mielettömän komea ja menestynyt jo vähissä kilpailuissaan!
gr-t. Chamilla B - sillä on hieno suku! Jonka lisäksi se on äärettömän halittava söpöliini! Toivotaan, että tulee yhtä hieno kisaponi kuin Vivienne B:stäkin.. (nä kaks russia on sulattanut mut niin täysin!)
hackney-o. Shagbag of Radon - se vain on niin komia. Luo oman isälinjankin, kun on isän puolelta täysin evm-sukua..
mangalarga-o. Rey de la Colina - tuontiori, upea kuin mikä! Jos mun mangalarga-kasvatus joskus sais vähän ilmaakin siipiensä alle - tässä kuitenkin hyvä alku.
rp-o. Silfran Grafias - jos joku ei ole vielä huomannut, niin voikkovärit on mulle heikko kohta - jonka lisäksi näille kuville oli pitkään etsinnässä poni :D
xx-o. RMS' Rebellious Musicant xx - se on komea, se on upeaa isälinjaa - eikä emälinjaa ollut mulla ennen!
rbsh-t. SRG Baleza - tä on niin ihana suvullisesti, tersk-tamma Alexandran emälinjaa!
rbsh-t. SRG Serega - tällä tais olla rbsh:ta vielä seitsemännessä polvessa, linkitettyä sukua kahdeksanteen asti! Täytyisi tehdä täyspitkä sukutaulu tälle joskus..
old-t. Verena VR - sillä on Gigolour toisessa polvessa! Kuten myös Dollarin Feeniks - se oli muuten mun omistuksessani yhdessä vaiheessa..

Sitten näihin vanhempiin omistuksessani oleviin, joiden osalta päivityksiä on tehty lähinnä kilpailukalentereiden pohjalta.. osa on jo laatisvalmiita niiltä osin.
at-o. Quiero's Egor - 1½ polvinen suku, sivuilla lukee juu laukkahevonen, mutta tosiaan este- ja kenttäratsuna ollut ja olen oikein tyytyväinen saavutuksiin, vaikka taso ei päätä huimaakaan..
at-tammat Ivanna BRA ja Kseniya CAT - helpoissa este- ja kenttäluokissa erittäin kivaa menestystä, yksipolviset suvut.
rbsh-t. DOTA' Dechana - on kisannut vasta kolme kautta (eli kuukautta..) mutta kivat sijoitusmäärät jo!
altai-o. Kraken BRN - se on vain ihan tykki! Katsokaa sen tuloksia!!
ariege-o. Gabirel v.d. Radon - tämäkin on ihan supertykki!!
dales-o. Moran of Radon - tämäkään komistus ei ole ihan turha kilpailukentillä..
friis-o. Victor DR - myös tämä komistus on kunnostautunut, etenkin valjakkokentillä.
gr-t. Vivienne B - se vain on ollut supertykki, myös porrastetuissa jo aika kivoja pisteitä kerännyt!
ish-o. Hammer Radon - kenttäradoilta mukavasti sijoituksia
mft-o. Boisterous RDN & mft-t. Evian VR - nämä on jyränneet muita trottereita aika lailla..
nsh-o. Goalkeeper RDN - tää on ehkä yks mun hienoimmista virtuaalihevosista.. yks tärkeimmistä nyt ainakin (kuten isänsäkin)

Tjuu, sitten huhtikuun ARJ-laatuarvostelussa meidän twh-orimme Berucht BRN jäi pistettä vaille ykköspalkinnosta, mutta erittäin vahva ARJ II-hevonen siis se on! Samassa mittelössä twh-tammamme Belfala's What Is Love jäi neljä pistettä ykköspalkinnosta. Erittäin ylpeä olen kyllä molemmista ARJ II-hevosista, vaikkei kumpaakaan ollut edes omia kasvatteja :DD Sopii toivoa heidän yhteisten tyttärensä Crushed Love RDN:n tekevän vielä parempaa työtä, ainakin kilpailukalenterin osalta kyllä näyttää jo erittäin hyvältä - nopeasti laskettuna sillä olisi nyt kasassa 31 sijoitusta/voittoa!

Tammi- ja huhtikuun YLA-tilaisuuksissakin on ollut meiltä hevosia ja poneja, osa on jäänyt vain 3-palkinnolle, muutama on saanut kakkosenkin. Mitään suuren suurta en kyllä edes odottanut, lyhytsukuisia kun taisivat kaikki olla ja mun hevosten jälkeläismäärillä harvemmin juhlitaan.. mutta aina voi parantaa - ja jälkeläiset voivat tehdä parempaa työtä kuin vanhempansa. Itse olen aivan ihastunut ollut tuohon yleislaatuarvosteluun siitä asti, kun Meepu (olihan se Meepu o__O) sen kehitteli ja olen myös kovasti tykännyt siellä tuomarina työskentelystä. Toivokaamme tosin, että jatkossa myös omien luokkieni varatuomari saisi hieman enemmän töitä, tämän vuoden puolella häntä onkin jouduttu jo hieman työllistämään. Toki arvostan myös juurikin esmes. yllämainittujen hevosten lajikohtaista laatuarvostelua, etenkin pienempien lajien kohdalta. Nykyään jopa tavoittelen laatuarvostelupalkintoja hevosteni kanssa - saa tosin nähdä, kauanko jaksan olla näistä kisaamisista yms. kiinnostunut, koska ennenhän olen ollut hyvin passiivinen kisaaja, kun taas nyt tuntuu hevosten kisauttaminen pyöriä kokoajan päässä.

Lämmöllä muistelen sitä aikaa, kun ensimmäisten omien virtuaalihevosteni kanssa merkitsin niiden kilpailutulokset ensin aina itselleni vihkoon (!) ja sitten aina kerran-pari kuukaudessa näpyttelin ne vihkon tietojen mukaan hevosten omille sivuille.. nykyään taasen kerään aina kaikki kilpailutulokset yhteen muistio-tiedostoon ja sieltä sitten kuukaude-parin-kolmen välein siirrän kilpailut kerralla hevosten sivuille, se on kyllä ollut aivan korvaamaton tämän hevosmäärän kanssa, enkä ymmärrä, miten olen ennen pärjännyt! Sama kun minulla on ennen ollut kaikkien hevosten koulutustasot vihossa taulukoissa ylhäällä ja sen pohjalta olen näpytellyt jokaisen osallistumisen erikseen aina osallistumisposteihin, kun taasen nykyään nämä tiedot löytyvät koneelta tekstiedostoina, joissa on valmiina osallistumismuodot VRL:n alaisiin kilpaluihin niin
-tagin kanssa kuin ilmankin. Ainoa miinuspuoli tuossa on se, että olen laiska päivittämään sinne uusia hevosia ja ottamaan ikäloppuja pois - tästä syystä miun hevoset tuntuvatkin aloittavan kisaamisen "myöhässä" ja kisaavan turhankin iäkkäänpuoleisiksi asti.

Mjuu, mutta eiköhän tämä ollut tässä tältä kertaa, lähinnä kuulumisia koetin keräillä - aamulla herätys klo. 5.30 ja nokka kohti toista paikkakuntaa taas viikoksi töihin..

Ei kommentteja: